Kalite Politikamız
06 Ekim 2024

 

                                                              SAĞLIKTA KALİTE POLİTİKASI

 

1.  Kızılcahamam Devlet Hastanesine başvuran hasta ve yakınlarına sunulan sağlık hizmetinin, ihtiyaç ve beklentileri karşılayacak en üst düzeyde olması ana hedefimizdir. Eş zamanlı olarak çalışan sağlığı, güvenliği ve memnuniyeti de ön planda tutulmaktadır.

2.  Sağlıkta kalite, sağlık hizmetinin hasta ve yakınlarının belirlenen veya olabilecek ihtiyaçlarını ve beklentilerini en iyi şekilde karşılayabilme derecesi olarak tanımlanabilir. Hastanelerimizde sağlıkta toplam kalite yönetimi benimsenmiştir: Tüm süreçler sürekli olarak gözden geçirilmekte ve iyileştirme çalışmaları planlanmakta, çalışanların ekip halinde çalışması hedeflenmekte ve tüm hastaların ihtiyaç ve beklentilerini tam karşılayan bir performans sağlanması hedeflenmektedir.

3.  Hastanelerimiz ulusal ve uluslararası kalite standartlarına uygun olarak çalışmalarını sürdürmektedir.

4.  Kalite süreçlerinde üst yönetim yanı sıra tüm birimler önemli rol oynamaktadır.

5.  Hastanelerimizdeki toplam kalite çalışmaları hasta memnuniyeti ve güvenliği, bilgi güvenliği, sürekli gelişme, ekip çalışması, süreç yönetimi, sistematikleşme, kurum kültürü ve yapısı ve son olarak da destekleyici liderlik üzerine odaklanmaktadır.

6.  Ulusal ve uluslararası standartlara uyum, birimler arasında koordinasyonun sağlanması, bölüm hedeflerinin takibi ve buna yönelik analizlerin değerlendirilmesi, hasta ve çalışan anketlerinin değerlendirilmesi ve öz değerlendirmeleri yönetmek amacıyla hastanelerimizde ‘Kalite Birimleri’ oluşturulmuştur.

7.       Hastanelerimizde hasta bakımı ve yönetimi ile ilgili güncel bilimsel kılavuzlar ile uyumlu standartlar oluşturulmakta, düzenli olarak güncellenmektedir.

8.       Sağlıkta kalite standartlarının tüm çalışanlarımız tarafından içselleştirilmesi ve bu standartlara uyum için düzenli eğitimler, toplantılar ve farklı faaliyetler planlanmaktadır.

9.       Hastanelerimizde kalite göstergeleri düzenli olarak takip edilmekte, iyileştirmeye/ geliştirmeye yönelik faaliyetler planlanmakta, yenilenen süreçler tekrar değerlendirilerek yaygınlaştırılmakta ya da iyileştirilmektedir.

10.    İletişim becerileri gelişmiş sağlık profesyonellerinden hasta güvenliği ve sağlığı öncelikli, güncel ve bilimsel yaklaşımlara uygun sağlık hizmeti sağlanırken tıbbi ve etik ilkelere de bağlı kalınmaktadır. Aynı zamanda hasta mahremiyet, bilgi güvenliği ve bilgi edinme haklarına saygı gösterilmektedir.

           11.  Yukarıdaki ilkeler doğrultusunda   hastalarımız için en ekonomik, en doğru teşhis ve tedavi yöntemleri kullanılması hedeflenmektedir.

           12. Çalışanlarımız için çalışan sağlığı, güvenliği ve memnuniyeti ön planda tutularak önerileri doğrultusunda planlamalar yapılmaktadır.

13.    Çalışanlarımızın bilgi ve becerilerini arttırmak amacıyla düzenli olarak eğitimler düzenlenmekte, bu eğitimlere katılım teşvik edilmektedir.

14.    Hastalarımız ve çalışanlarımız arasında din, dil, ırk, cinsiyet ve bölge ayrımı gözetimi yapılmamaktadır.

        15. Hasta, hasta yakını ve hastane çalışanlarına yönelik anketler düzenlenerek memnuniyetleri değerlendirilmekte ve sonuçları doğrultusunda  iyileştirme çalışmaları planlanmaktadır. Bu çalışmalara ilgili birimlerin de katılımı sağlanmaktadır.

       16. Kalite çalışmalarının dinamik bir süreç olması gerektiği bilincinde olarak bu çalışmaların sürekliliği ve güncelliği teşvik edilmektedir.